perjantai 12. elokuuta 2011

Perillä!

Aattelin nyt itekki sitten pistää pystyy moisen blogin, että saatte kaikki sitte yhdessä ja eriksee seurailla mun elämää tääl Alppien keskellä.

No tärkeintä tällä hetkellä; perillä ja ehjänä ja tavarat mukana! Yö ja aamu meni pelkäästää matkustellen ja maksaen vähän lisämaksua siitä, kun joku oli tunkenut mun matkalaukun ja käsimatkatavarat ihan liian täyteen ja painoa oli pikkusen liikaa... Ensin autolla Helsinkiin porukoitten kanssa, sit lento Hki-Berliini ja sen jälkeen Berliini-Salzburg. Salzburgiin ku lento laskeutui mä muun muassa rakastuin Alppeihin.. IHAN USKOMATTOMAN UPEET MAISEMAT! No siitä sitte 10:10 nappasin laukkuni hihnalta ja käppäilin kohti Exitiä ja vastassa oliki mun isäntäperhe sekä Rotaryn Herra Wallinger.

Matka jatku kentältä pienen ajelemisen jälkeen kohti mun kotia, jota nyt tietenkää en kodiksi osaa kutsua, ainakaa vielä.. Talo on oikeen soma, niinku koko Seekirchenin kylä, huome on sopiva ja perhe todella mukava! Mulla täällä tosiaan host-äiti Katharina, host-isä Willy, joka haluaa oppia vaikeita suomenkielen sanoja, host-veljet Ruben ja Elias. Kivaakivaa! Oltiin yhdessä tos päivällä syömässä ja sitte mentiin Rubenin kanssa pyöräilemään pitkin kylää ja yritin opetella vähän paikkoja. Tunnin päästä tämän yliväsyneen matkustajan pitäs täältä sängyn pohjalta kerätä ittensä kasaan ja lähteä kohti grillipartyja! Siel näen sitte ainakin Emman, joka on Rotary-vaihtari Ruotsista ja asuu kanssa täällä Seekirchenissä.

Perheen kanssa ollaan puheltu paljon kaikista mitä mun pitää vuoden aikana päästä tekemään, ni ehdottomasti ainaki lumilaudalla aion oppia pysymää pystyssä, vuoret käyn vallottamassa kiipeillen ja patikoiden ja vaikka ja mitä suunnitelmii! Heti ekana päivänä, ekoina tunteina paikanpäällä.

Saksa tuntuu pikkusen hankalalta, joten pitkälti englannilla mennään, toistaseks. Mut se tulee muuttumaan ja pian puhun ko itävaltalainen.

Kyllä tää tästä lähtee vaikka silt tuntuki ettei tuu mitää ku lähtö oli nii haikee. Vaik viel kylläki olo on sellanen et oon vaan kivasti lomailemassa tääl ja tuun pian kotii. Mut jekku, en tule kuitenkaa. Sunnuntaina kuitenki lähtö kahen viikon leirille Traunseen rannalle Altmünsteriin ja ku sieltä on selvitty, lomaillaan kaks viikkoo ja sitte alkaaki koulu 11.9.

-Roosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti