lauantai 24. maaliskuuta 2012

Päivä 225!

Our city!
Holy crap time flies! Kolmisen viikkoo sitte viimeks kirjotellu kuulumisiani.. Ei vaan oo tullu kirjoteltuu ku on koko ajan menossa ja nii paljo kaikkee pientä ja suurta tapahtuu. Mut en tiiä pitääkö kaikesta kuitenkaa raportoida, haha (: Mutta siis, täällä taas kirimässä umpeen kirjottamatta jätettyä aikaa!

Ensinnäki, huihui, 225. päivä. eipä siis paljoo enää jäljellä! Kesä tulossa ja minä liikuskelen Salzburgissa ja ympäri Itävaltaa kovin ilosin mielin ja täynnä energiaa. 10.päivä hyppäsin junaan kohti Liezeniä ja mentiin juhlimaan Robinin 18-vuotis synttäreitä! Oli ihan sairaan kivaa - käytii leffassa ja sitte siit jatkettiin klubille ja ku mentii kotii ni katottiin leffoja perus puol 7 asti. Sunnuntai siis koomailua kunnon väsymyksessä...

Uus viikko alko ja mieles vaan lauantai 17. päivä ja lähtö Ski-campille Schladmingiin! Lähtölaskenta oli siis käynnissä. Koko viikko oli lämmintä, välil jopa oikeesti kuumaa! Torstai ja perjantai maattiin Salzachin varrella ottamas aurinkoa ja syötii kevään ekat jäätelöt Emman, Mollyn, Hollyn, Pablon, Emilyn ja Anan kans. Perjantaina Ana oli mun luona yötä ja sit lauantai aamuna ylös ja ulos ja matka kohti schladmingia alko repun, matkalaukun ja lumilautapussin kanssa. Tiedän, ylipakkasin.. TAAS. Salzburgista meitä lähti sama porukka jolla makoiltiin joen varrella edeltävät päivät. Asemalla tavattii myös muutama muu vaihtari jotka vaihto junaa salzburgissa. Oli aivan mahtavaa nähä niitä muita joit ei näe muuten oikeestaa lainkaa.. Puoltoist tuntii junassa ja sen jälkee 2 tuntii auringos chillailua schladmingin asemalla bussia odotellen. Just ennen ku bussi tuli hakee meijät koko ryhmä oli kasas - puolet vanhoja tuttuja naamoja joit oli ikävä ja puolet uusia tammikuussa tulleita naamoja - jotka paljastu oikee tosi kivoiks naamoiks kans! > Eurotouria odotellessa!

chillailees alpeil

No meijän ryhmärämälle ei armoa annettu sääntöjen puolesta:
jos olit nukkumaanmenoajan/hiljaisuuden jälkee käytävässä, pääsit seuraavana päivänä junalla Itävallan kotiin
jos jäit kiinni alkoholista tms, pääsit seuraavana päivänä itävallan kotiin pakkaamaan laukut iha kotimaahan lähtevää lentoa varten.

Aikataulu oli päivittäi sama:
7:30 aamupala
8:30 bussilla hiihtokoululle
8:45-12:30 laskettelua (4 ekaa päivää opettajien kanssa)
12:30 lounas
-16:00 aikaa lasketella
18:30 päivällinen + meeting
22:00 hiljaisuus = käytävät tyhjät

Sunnuntai-keskiviikko meillä siis oli opettajat mukana ku lasketeltiin. Minä, joka astuin ekaa kertaa tammikuussa lumilaudan päälle, pääsin suoraan 'pro-ryhmään'. Ei huono! Meijän opettaja oli Marissa, kreikkalainen, aivan tajuttoman hauska ja rento lumilautailija, jolla oli tyyli ja lauta hallus! Meit oli 10 meijän ryhmässä, kaikki paitsi minä ja kaks latinoa oli lautaillu vähintää 6 vuotta, joten päästiin jopa fun-parkiin hyppimään - mä vähän arkailin kyl... Me oltiin Marissan Dream-Team ja kaikki oltii iha surullisia ku keskiviikkona lounaan jälkee piti sanoo hyvästit meijän dreamteam-leaderille..

Finnella!

Paikalline ravintola/baari. Rehellisyys o hyvä asia?

Abbie ja Tiana!

Iltapäivät meni aina siel kuumuudessa lasketellessa ja välil piti pitää taukoo jollai alppi-baarilla jotka oli varustettu kunnon aurinkotuoleilla. Siel sit paita rullalle ja aurinkoo ottamaan! Muutamat palo oikee komeesti...

Auringonottoa ja mahtavia maisemia!
Torstaina oli vähä erilainen päivä; lounaan jälkee mentii takas hotellille ja vaihdettiin kuivaa vaatetta päälle (täysin turhaan ku tuloksena oli tuplasti märemmät vaatteet ku tultii takas) ja lähettiin takas rinteisiin. Nyt käytii hakemassa vuokraamosta kelkat ja mentii gondoli hissillä vuoren huipulle josta lähti monen monta kilometrii pitkä kelkkarata. Se oli aivan tajutonta! niil kelkoilla menee niiin tajuttoman lujaa! ja kelkkarata on siis luminen serpentiinitie alas vuoren rinnettä, joten mutkat oli haastavii! Mut mä ja mun parina toiminu Mailen oltiin ihan huippuja :D lukuunottamatta eteen osunutta kurarapakkoa mihin taitavasti kaaduttiin ja siel sitte muutamat kierrokset kierittiin.. Mut ei ees ottanu päähän, naurettiin iha hulluna ja hypättii takas kelkän päälle ettei kukaa vaa ohittanu meitä! AIVAN HUIPPUA!

Perjantaina tuli meijän eurooppalaisten Coordinator meijän valvojaks ja ei oltu nähty martinaa pitkään aikaa! Perjantaina myös tuntu 6 päivän intensiivine laskettelu 6 vuoren läpi - Reiteralm- Hochwurzen- Rohrmoos- Planai- Paradise- Hauser Kaibling. Mut silti loppuu asti taisteltiin! MINÄ EHJÄNÄ! ehkä pari mustelmaa, mut muuten täysin ehjä - toisin ku moni muu:
saldona siis 2 murtunutta rannetta, yks revenny sivuside polvesta, yks jalka muuten vaa taipumaton ja turvonnu puuhun törmäämisestä, suuri määrä kipeitä takamuksia, pari auennutta leukaa ja otsaa, lukematon määrä mustelmia ja muuta mukavaa...
Perjantai-ilta tosiaan meni lähtiessä Planaihin, MM-radan juurelle katsomaan Ski-Showta. Oli tosi siisti; 4 hiihtokoulua oli tehny Itävalta-aiheisen 'kertomuksen' jonka ne esitti eri musiikkien tahdissa ja millon minkämoisissa kuvioissa ja waau! Päästiin telkkariinki viel kaiken lisäks (:

Ski-Show
Caroline!
Tänään tultii sitte puolenpäivän maissa kotii ja oli iha kamalaa taas lähtee vaihtareiden tyköö takas kotii, koska  meijän viikko yhes oli aivan uskomaton! Hyvästeihin meni hyvät puol tuntii reilusti ja kamat kasassa asemalle. Joka kerta ku meil on tapaaminen joistai henkilöist tulee tuplasti läheisempii mitä ennen. ja nii kävi taas. Ei voi muut sanoo ku et vaihtarielämä on huippuu ja vaihtarikaverit viel huipumpia!

Abbie, Finnella, Emma, Emily, Ana ja Mariah
Huomenna laskettelemaan mun host.perheen kans... perus...:D